tisdag, april 24, 2007

Spännande dag i skogen...



Studiebesöket på Södra Skogsägarna var mycket givande. Inte nog med att jag fick mycket bra information om läget i länet för våra skogsägare, de oerhörda riskerna med granbarkborren och det mycket allvarliga läget i länet utan jag fick även träffa en riktig småländsk entreprenör Christer Lennartsson på Fiberpac och testa hans senaste uppfinning. En radiostyrd Skövlare! Som ni ser på bilden så saknar Skövlaren förarhytt och hela maskinen styrs från den maskinen som ni ser den andra bilden är tagen ifrån. Detta effektiviserar och underlättar jobbet avsevärt, en man mindre behövs, dessutom är det betydligt trevligare och betydligt säkrare för skogsarbetaren att sitta i den andra makinen och styra Skövlaren. Tyvärr verkar det dock inte som om produktionen av Besten kommer att stanna kvar i landet. På andra sidan Atlanten ser man dock Bestens potential. Jag önskar Christer ett stort lycka till och jag är övertygad om att jag kommer att se fler av hans projekt och uppfinningar i framtiden.

Inga kommentarer: