torsdag, april 19, 2007

En VÅP, två KU förhör och tre praktikanter

Veckan har minst sagt varit tuff. Den kan egentligen sammanfattas med en VÅP, två KU-förhör och tre praktikanter. Jag började veckan med att presentera regeringens vårpropposition i hemlänet i Växjö och i Ljungby. Två mycket lyckade tillställningar med bra media men det krävde ju också att jag satt uppe halva natten och steg upp i ottan för att läsa på proppen som inte kom förrän vid tolvsnåret på söndagsnatten. Jag är dock mycket nöjd och glad över många av de förslag som presenterades i vårbudgeten. Bäst av allt är också om vi lyckas att sänka inkomstskatten ytterligare redan i höst eller senast nästa år.

Under veckan har jag även haft två dagar med KU-förhör. På tisdagen var det Thomas Östros, Cecilia Stegö och Carl Bildt som skulle utfrågas och idag torsdag var det självaste statsministern som fick svara på frågor. Tisdagens förhör var i mångt och mycket mer spännande och laddat och socialdemokraterna betedde sig också därefter. Dagens utfrågning kom liksom aldrig igång då Statsministern svarade lungt och sansat på alla frågor och det blev synnerligen uppenbart att han varken slarvat med tillsättningen av statsråd, ställde sig frågade till Carl Bildts aktieinnehav eller hade begått några misstag vad gäller beredningen av vissa ärenden som riksdagen fattade beslut om i höstbudgeten.

Jag har dessutom haft tre parktikanter från Ingelstads naturbruksgymnasium med mig hela veckan. Det har i och för sig bara varit roligt men det löpande arbetet har tagit lite skada. Mailboxen är full med olästa och obesvarade mail och posten är inte genomgången. Men men... det är smällar som är värda att ta.

Imorgon skall vi på studiebesök till Södra hemma i Kronoberg...

Inga kommentarer: