tisdag, oktober 30, 2007

Praktik i Riksdagen

Under denna veckan kommer jag att ha ännu en praktikant hos mig i riksdagen. Sara Ottosson från Ryssby i Kronobergs län. Skall göra mitt bästa för att Sara får en intressant och spännande praktik. Det är alltid lika kul att ta emot en praoelev och jag minns själv hur viktigt och roligt det var att praktisera. Själv var jag hos polisen och Tingsrätten under min praktik på gymnasiet. Jag hade allvarliga funderingar på att bli polis eller jurist när jag gick på gymnasiet. Nu blev jag ju inget av dem men vem vet sara kanske blir nästa riksdagskvinna från Kronobergs län. Nedan ser ni hennes första pressmeddelande...


Pressmeddelande

Sara Ottosson
0730207857
ottossonsara@hotmail.com

Anna Bergkvist
0705723900
anna.bergkvist@riksdagen.se

Sara Ottosson på Sunnebogymnasiet praktiserar på Riksdagen!

Sara Ottosson från Ryssby gör denna vecka sin praktik på Riksdagen hos länets riksdagsledamot Anna Bergkvist (m). Under vecka 44 så kommer Sara att vara hos Anna för att lära sig både hur riksdagen fungerar och se en riksdagsledamots vardag. Hon kommer att delta i möten med Anna och kunna följa nästan alla delar av riksdagsarbetet.

Sara kommer att vara med på Konstitutionsutskottets sammanträden, träffa JO, riksdagens ombudsmän, delta i ett lunchseminarium som rör Burmas situation samt göra besök i riksdagsbiblioteket för att få en föreläsning om riksdagens historia.

- Jag tycker att det skall bli oerhört spännande och intressant. Jag hoppas på att få veta mer och få en större förståelse för hur vårt demokratiska system är uppbyggt. Politik har alltid intresserat mig och kanske kommer detta få mig att aktivera mig mer konkret.

För mer information ring eller maila gärna Sara Ottosson på 0730207857 ottossonsara@hotmail.com

Inga kommentarer: