onsdag, mars 12, 2008

Fullspäckad dag!

Debatt i kammaren idag om tryck- och yttrandefrihet. Ska bli riktigt roligt då detta verkligen är frågor som ligger mig varmt om hjärtat. Hoppas på att jag genom mitt anförande kan locka upp en eller annan v-partist eller sosse till replikskifte.

Direkt efter debatten ska jag medvera i en paneldebatt om minoriteters rättigheter samt självständighet. Vilket också skall bli spännande med tanke på vad som precis har ägt rum i Kosovo osv. Här kommer diskussionen kring samerna, kurderna och romerna att dominera skulle jag tro.

I eftermiddag blir det inte heller någon lugn stund. Vi kommer att ha väldigt många ärenden på konstitutionsutskottet i morgon och kvällen och natten kommer att vikas helt och hållet för att läsa igenom alla ärenden. Detta innebär tyvärr att jag är nöd och tvungen att ställa in ett möte/middag med SIF/HTF ikväll. Men KU måste helt enkelt gå före mat och vin med facket.

Nu är det dags att sjunga upp för om 30 min börjar debatten.... på med Svt24=)

Inga kommentarer: