onsdag, mars 05, 2008

Debatt on demand?

SVT är uppenbarligen skitasura på några av regeringens ministrar för att de inte har möjlighet att ställa upp på en debatt när SVT vill att de ska göra det. Debatt on SVT demand, eller? Förvisso en ganska fjantig fråga men det får mig ändå att fundera över vad journalisterna anser sig kunna kräva av oss politiker. Är det vår skyldighet att prioritera journalister? För mig ligger min lojalitet hos min uppdragsgivare, mina väljare, i första hand. Samtidigt blir jag lite fundersam över vad journalister har för uppfattning om våra ministrar och deras arbetssituation egentligen. De kom på i måndags att det vore trevligt med en debatt på fredag. Ska man boka in en minister till en debatt kanske man ska vara lite mer förutseende och vara ute i tid. Vill SVT möta politikerna är det ju bara för dem att ta sitt pick och pack och fara till Göteborg där ministrarna kommer att medverka på moderaternas kommunla rikskonferens i helgen. Jag tycker att de prioriterade helt rätt i frågan, väljarna och moderata medlemmar är betydligt viktigare.

Inga kommentarer: