fredag, september 15, 2006

2:a delen av politikersåpan

Andra delen av den lite smått patetiska politikersåpan som jag deltog i visades igår, torsdag. Jag var även med i direktsändningen för Re-agera. Vet inte riktigt vad man kan säga om den här upplevelsen. Det har varit ganska kul och antagligen bra för min personvalskampanj då det är några fler som vet vem jag är. Jag anser dock fortfarande att det är inte är speciellt smart utifrån väljarsynpunkt att fokusera på att vi skulle enas kring frågor när det är viktigare än någonsin att vi visar upp skillnader och är tydliga med vad vi tycker. Jag tror helt ärligt att mitt största problem som politiker är att jag inte är speciellt bra på att kompromissa. Det innebär ju per automatik att man nöjer sig med något sämre, eller?

Inga kommentarer: