torsdag, september 07, 2006

Chattens betydelse...

Igår chattade jag med Smålandspostens läsare. Nedan kan du läsa hela chatten. Det var ganska underhållande måste jag säga. En del frågor hann jag tyvärr inte besvara då jag bara hade en timme på mig men jag fick ändå med det mesta. Tror att det kunde vara en ganska bra idé att lokala politiker med jämna mellanrum fick chatta med sina väljare och besvara frågor även under mandatperioden och inte bara inför val. Så här i valtider är ju allt lite överdrivet och konstlat och det handlar mest om vilket parti som kan erbjuda mest. Jag tror att det kan vara nyttigt att politiker då och då under mandatperioden får stå till svars för hur man har agerat i olika frågor och hur man röstat, varför man föreslagit vissa saker eller vilken syn man har på aktuella problem. Nu skall jag väl inte överdriva chattens betydelse men kanske skulle den tillsammans med andra former av nyhetsrapportering, insändarskrivning och debatt kunna få politiker att tänka till lite extra i vissa frågor.

Inga kommentarer: