torsdag, november 15, 2007

Praktik på Ingelstads naturbruksgymnasium

I förra veckan gjorde jag praktik på Ingelstads Naturbruksgymnasium. En riktigt bra praktik där jag både mötte elever och lärare och fick vara med i det vardagliga arbetet med djurvården. Anledningen till att jag valde att besöka och praktiskera på just Ingelstads naturbruksgymnasium var för att få en bild av hur unga männiksor har för framtidssyn på svenskt jordbruk och djurskötsel. Under praktiken fick jag tillfälle att både vara med vid skötseln av vanliga svenska djur samt exotiska djur. Jag övervann min hästrädsla när jag fick ta hand om och rykta en ilsken brunstig gotlandsruss, fick köra häst och vagn ut i skogen för att ta hand om och samla in granris samt lära mig hur man handskas med ormar och ödlor. Praktiken var minst sagt händelsefull och jäkligt kul.



Lite smått ilsken Gotlandsruss



Ute på prommenad med två afrikanska dvärgåsnor



Hur man handskas med en majsorm






Ödlor av olika slag...

Inga kommentarer: