onsdag, september 12, 2007

Nostalgitripp....


Igår besökte jag min gamla gymnasieskola i Värnamo, Finnvedens Gymnasium. Jag var där tillsammans med min riksdagskollega Annie Johansson (c) och höll föredrag om hur det är att vara riksdagsledamot, politiker osv. Både jag och Annie är ju från Värnamo och båda två har gått på Figy. Kan inte helt vanligt att två unga tjejer i Sveriges riksdag kommer från samma (lilla)stad och gått på samma skola.

Föredraget gick bra och eleverna ställde mycket intressanta frågor som berörde både alkoholmonopolet, partipiskan, sänka skatter och straffskalan. Dessa elever kommer upp till mig nästa vecka i Stockholm och vi skall då fortsätta att diskutera politik, förtroendeuppdraget samt kolla in riksdagen såklart.

Det var hursomhelst roligt att vara tillbaka i korridorerna om än något nostalgiskt. När jag satt nere i "ugglan" (skolcaféet) och tog en kaffe innan föredraget kunde jag inte låta bli att ringa upp en gammal gymnasiekompis och prata lite gamla minnen.

Inga kommentarer: