onsdag, september 17, 2008

Nytt riksdagsår, nytt namn och nya utmaningar

Mycket som är nytt! Nytt riksdagsår, nytt efternamn och nya utmaningar - inte minst med tanke på att min mage växer för varje dag och det är mindre än 2 månader kvar tills dess att det är planerat att jag ska leverera en liten bebis.

Jag har bytt efternamn och heter numera Tenje då jag och Jonas gifte oss i somras. Har dock inte fixat körkort, kreditkort, passerkort osv ännu utan planerat att ändra allt detta + ny mailadress i nästa vecka. Håller på och övar och vänjer mig för fullt på att säga Anna Tenje. Går sådär bra.... Kommer nog att kalla mig Anna Bergkvist Tenje ett bra tag framöver.

Igår gick alltså invigningen av det nya riksdagsåret av stapeln. En mycket lång och trevlig dag. I år hade jag bjudit med min far, Boris Bergkvist, på invigningen. Förra året var det mamma som fick följa med och första året var givetsvis tillängnat Jonas, liksom det sista. Bäst av allt igår var helt klart att sjunga nationalsången tillsammans med Kungliga filamonikerna. Då kunde till och med jag som sjunger otroligt dåligt, klämma i ordentligt.

Det blev inte särskilt stora FRA-demonstrationer utanför riksdagen igår. Knappt 200 personer hade samlats för att uttrycka sin avsky. Jag kollade på sändningen från plattan på svt24 och som vanligt så var det få som imponerade. Johan Norberg var dock strålande som alltid.

Inga kommentarer: