tisdag, september 23, 2008

Lämna motionsförslag!

Under den här perioden i riksdagen pågår vad som kallas den allmänna motionstiden. den innebär att vi som enskilda ledamöter har möjlighet att lämna in motioner till riksdagen i ämnen som ligger oss varmt om hjärtat. Jag har några stycken motioner som jag planerar att skriva men tar tacksamt emot fler förslag. Givetvis bör förslaget ligga i linje med moderatpolitik, ha en liberal prägel samt inte kosta skattebetalarna pengar. Kan redan här säga att jag inte kommer att lägga någon FRA-motion så det är ingen idé att maila mig om detta. Jag tar emot seriösa förslag på min riksdagsmail. Kan dock vara på sin plats att upplysa eventuellt intresserade om att det är ytterst få motioner som antagits av riksdagen.... någonsin. Jag tycker dock att motioner kan vara ett bra verktyg för ledamoten att lyfta en fråga för diskussion samt kanske väcka en tanke hos någon klok minister inför framtiden.

Inga kommentarer: