måndag, augusti 27, 2007

Dags att ladda inför höstens jakt!


(Min politiske sekreterare Klas Hjort)

Jag hade verkligen hoppats att jag skulle hunnit att avlägga skjutproven för jägarexamen innan jaktsäsongen började men det är bara att inse att jag adrig kommer hinna. Min morbror har till och med inhandlat både skott och lerduvor i mängder för träning som väntar på mig i pappas vapenskåp.

Det spelar dock ingen större roll för mig vad gäller jakten i sig i höst och vinter. Jag gillar ändå mest att vara hundförare och känner inget direkt behov av att skjuta ett rådjur eller en hare. Jag njuter mest när jag ser hur Wilma (familjens Drever) agerar i skogen. Men det hade dock varit roligt att klara av det sista momentet på jägarexamen.

Klas har dock inte påbörjat sin examen ännu så honom klår jag i alla fall=)

Inga kommentarer: